مصاحبه آرشیو خبر ها
رابیو از دلایل پیوستن به یوونتوس گفت

رابیو از دلایل پیوستن به یوونتوس گفت

 

نقطه آغاز حركت آدرين رابيو به سمت يوونتوس دستمايه اصلي پرسش‌هاي خبرنگاران حاضر در نخستين كنفرانس خبري هافبك فرانسوي يووه بود. رابيو در اين نشست تاثير بسزاي جانلوئيجي بوفون، حضور كريستيانو رونالدو در يووه، همبازي شدن با جمعي از بهترين بازيكنان حال حاضر فوتبال جهان، سرمربيگري مائوريتسيو ساري و داشتن انگيزه‌هاي فراوان براي خروج از فضاي فوتبال فرانسه را به عنوان بخش از اصلي‌ترين دلايل و انگيزه‌هايش براي حضور در اين باشگاه عنوان كرد. 

 

كاملاً واقف هستم كه یوونتوس یكی از عالی‌ترین باشگاه‌های فوتبال در جهان است. در گذشته نیز با یوونتوس مذاكراتی داشتم كه به دلایلی به سرانجام نرسید اما اكنون بهترین زمان ممكن برای پیوستن به بیانكونری و آغاز فصلی جدید در دوران فوتبالی‌ام بود. 
پس از 7 سال حضور در فوتبال فرانسه، تصمیم گرفتم در فضایی متفاوت فوتبالم را ادامه دهم؛ به همین خاطر به یووه پیوستم تا نخستین تجربه دوران حرفه‌ای‌ام را با یووه آغاز كنم. 
همیشه به ارائه بهترین كیفیت می‌اندیشم و برای رسیدن به خواسته‌هایم مصمم و جدی هستم. برای به دست آوردن جایگاهی مناسب در تورین با تمام وجودم تمرین خواهم كرد و امیدوارم بتوانم برای باشگاه مفید باشم و در كنار یكدیگر رو به جلو حركت كنیم.
در خلال فصل گذشته بارها با جی‌جی (بوفون) در مورد ایتالیا، تورین و یوونتوس صحبت كردم. طبعاً او بهترین شخصی بود كه ممكن بود شانس گرفتن راهنمایی در مورد یووه را از او داشته باشم. بوفون در مورد یووه اطلاعات فراوانی به من داد؛ او گفت كه اگر می‌خواهی در فوتبال پیشرفت كنی، یوونتوس را برای ادامه دوران ورزشی‌ات انتخاب كن. من به دقت به حرف‌ها و توصیه‌های او گوش می‌كردم تا در نهایت متقاعد شدم یوونتوس بهترین باشگاهی است كه می‌توانم به آن بپیوندم. در واقع نظر جی‌جی در تصمیمی كه امروز گرفتم بسیار اهمیت و تأثیر داشت.

 

 

هنوز با ساری ملاقاتی نداشته‌ام و فرصت مصاحبت با او را پیدا نكرده‌ام اما افراد فراوانی را دیده‌ام كه از او و تأثیر مثبتی كه در باشگاه‌های سابقش داشته برایم صحبت‌ها كرده‌اند. طبعاً بیش از اتكاء به شنیده‌ها و توصیفات در مورد او بی‌صبرانه منتظر دیدار با ساری و گوش فرا دادن به حرف‌هایش هستم. كاملاً مطمئنم كه یوونتوس با انتخاب او بهترین تصمیم را برای آینده این باشگاه اتخاذ كرده است.
متأسفانه در شش ماه گذشته شرايط براي من بسيار پيچيده شده بود. از آنجا كه مي‌دانستم چنين شرايطي در مسير حرفه‌اي هر ورزشكاري مي‌تواند محقق شود خودم را آماده مبارزه و غلبه بر آن كرده بودم. با يووه مي‌‎خواهم روزهاي تلخ گذشته را پشت سر بگذارم و به يك ماجراجويي جديد بيانديشم.
اگر بازی‌های مرا دیده باشید به خوبی می‌دانید كه پست تخصصی من در كجای زمین است؛ «هافبك چپ» هرچند واضح است كه تجربه بازی در تمام بخش‌های میانی زمین را داشته‌ام. حساسیتی روی منطقه حضورم در زمین ندارم و همیشه سعی می‌كنم خودم را با خواسته‌های مربیانم هماهنگ و با نیازهای تیم سازگار باشم.
مطمئناً يوونتوس يكي از باشگاه‌هاي بزرگ و معتبر فوتبال در دنيا است. هرچند در سالهاي اخير در راه رسيدن به قهرماني در اروپا وقفه‌اي پيش آمده اما سابقه درخشش يووه در رقابت‌هاي بين‌المللي به خوبي ارزش‌هاي اين باشگاه را نشان مي‌دهد.
به عقيده من يووه در سطحي بالاتر از پي‌اس‌جي قرار دارد و همين موضوع مهم‌ترين دليل براي پيوستنم به يوونتوس بوده است. مي‌خواهم با يووه بهترين‌ها را كسب كنم و فاتح ليگ قهرمانان اروپا شوم.

 

 

شماره 25 را در یوونتوس برای خودم انتخاب كرده‌ام كه یكی از شماره‌های مورد علاقه من است. اميدوارم آنقدر در يووه خوب باشم كه بار ديگر به تيم ملي فرانسه دعوت شوم؛ بازي براي تيم ملي كشورم هميشه باعث افتخار و خوشحالي‌ام بوده است.
وقتي لئوناردو به عنوان مدير ورزشي جديد پي‌اس‌جي با من تماس گرفت و خود را معرفي كرد براي نخستين بار با او صبحت و شرايط را برايش بازگو كردم. وقتي متوجه شد هيچ اصراري براي حفظ من در پاريس وجود ندارد، او نيز دريافت كه دفتر همكاري من با پاري‌سن‌ژرمن به نقطه پاياني خودش رسيده است.
رونالدو یك قهرمان بزرگ است و اعتراف می‌كنم كه حضور او در یووه نیز در تصمیم من بی‌تأثیر نبوده است. مطمئناً بازی كردن با بازیكنان طراز اول فوتبال جهان بهترین فرصت برای رشد و پیشرفت من خواهد بود.
من پيش از اين در پاري‌سن‌ژرمن سابقه بازي در كنار بليز (متوئيدي) را داشته‌ام. حضور همزمان دو بازيكن در يك پست اتفاقي رايج در باشگاه‌هاي بزرگ جخان است. ما با هم بسيار رفيق هستيم هرچند براي اثرگذاري در تركيب اصلي دوستانه رقابت خواهيم كرد.
از لحاظ ورزشي مادرم مدير برنامه‌هايم است و نقش بسيار مهمي رانيز در رشته حرفه‌اي‌ام ايفا مي‌كند. ما به خوبي همديگر را درك مي‌كنيم و از لحاظ كاري او بهترين كمك‌ها را به من مي‌كند. اما از حيث رابطه خوني؛ او مادري مهربان است كه هميشه و در همه حال پشتيبان و همراه من است.

 

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: